onsdag 21 maj 2008

Handledarutbildning

Vaknade runt kl 6 men somnade sen om. Vaknade av att jag höll på att börja grina. Hade drömt att Olle och Petter och jag var på "Macken" och käkade eller nåt. Vi började prata om ungarnas körkortstillstånd och Olle och Petter var jättearga över att vi skulle ha handledarutbildningen till helgen. Jag sa att det var jag som sagt att det var då vi alla kunde. Och då blev dom skitarga på mig. Fast dom själva hade sagt att det var bra om det blev just den här helgen. Så det hela slutade med att ingen av dom ville gå och Petter skulle då aldrig övningsköra med nån av ungarna. Så då gick jag ut och sen ställde jag mig där man kan köra in under "Macken" och grät som en tok. Hur man kan drömma alltså!

Hur som helst så blir det ju Handledarutbildning till helgen. Vilken dag visste inte Trafikläraren men han lovade en av dagarna iallafall. Jag ska ringa på fredag och då får vi veta. Det är dyrt nu med tillståndet. Först så ska man betala till en körlärare. Han vi har tar 300:- per person som är med på utbildningen. Men det är upp till trafikskolan själv hur mycket dom vill ta. Men 300:- verkar vara rätt normalt iallafall. Sen så har jag betalat in 220:- var för ungarna till länstyrelsen för deras tillstånd. Sen ska jag dessutom betala in 170:- var för att få köra med dom. Dom som ska övningsköra får alltså betala 170:- per barn. Så Petter som nog ska köra med bara en av dom får betala 300+170=470:-. Och Olle får betala 300+170+170=640:-. Och jag, jag får betala 220+220+300+300+300+170+170=1.680. Det är ju sjukt faktiskt! Som tur är så betalar Evelin sin del, annars hade jag inte haft råd. Hon har ju även rätt bra som får träna teorin uppe i Bollnäs. Blir väl kanske så att hon även tar körkortet där uppe också antar jag.

Men nu jäklar ska vi övningsköra som galningar sen. Lovisa under veckorna och Evelin på helgerna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Som jag har fattat det hela så är det alltså nu vi ska vinna 35 miljoner. Hurraaa!!!

Pussen

Anonym sa...

ja jag menar ju att det var så dyrt med det däringa köreriet så är det nån gång vi ska vinna så är det väl nu!

Puss!

Anonym sa...

Ja nog fan har dom vet att ta betalt,.... huvva,.... inte undra på att vi var arga i din dröm,.... ha ha haaaaaa