torsdag 15 maj 2008

Trötter som en get

Det har varit en bra dag, förutom att jag fick höra att rara tanten dött. Folk har varit glad och stämningen har varit kanon bland personalen. Man tycker ju att folk skulle vara mera sura nu när det är kallt och osoligt. Men det verkar vara tvärtom, iallafall idag. Jag mår iallafall bra när det regnar. Har varit på väg att skratta flera gånger i kassa åt inget alls faktiskt. Tur att jag då har Niklas i kassan mitt emot som kan skratta med. Men kunderna har faktiskt också varit ovanligt skrattiga. Nu är jag skittrött och det här inlägget blev inte alls så som jag hade tänkt Haha! Verkar bara bli rörigt och slulligt. Sulligt föresten, vet inte många vad det är för nåt om dom inte är från Dalarna. För mig är det ett självklart ord som jag använder rätt ofta. Men det är svårt att översätta till sk normal svenska. Så är det ju i Älvdalskan tex. Fler ord som man inte kan förklara på svenska men för en annan så är dom så självklara. Nu kommer jag inte på ett enda alls..haha!
Nä dags att jag lägger mig nu innan jag skriver mer och mer underligt.

Godnatt och sov så gott
Puss Puss

2 kommentarer:

Anonym sa...

...och göken gal i öster. Koko koko! Du är allt en riktig luring du malin.

puss

Anonym sa...

Uuan ocken vask