onsdag 21 maj 2008

Mora tidning

Måndag och onsdag och fredag så är det trevligare att käka frukost. Det är för att värdelösa Mora Tidning kommer då. Den är verkligen värdelös och egentligen fattar jag inte varför jag har den. Men jag gillar att käka frukost och läsa den ändå. Jag läser om det lilla som händer i Orsa och Älvdalen och Mora. På måndagarna står det ju tex vad det är för mat i skolorna. Och på fredagarna så är det folk som fyller år och ibland är det även en sida med nyfödda bebisar. Vilka som dött och föds och förlovat och gift sig är det varje gång tidningen kommer. Och det är rätt så trevlig också att kolla på. Jag gillar ju på nåt konstigt vis dödsannonser. Jag tycker att dom kan vara rätt vackra faktiskt. Halva tidningen innehåller sport. Dom läser jag aldrig. Men det är tur att dom sidorna finns annars hade tidningen varit ännu tunnare.

Så faktiskt så älskar jag min frukoststund med min kära morgontidning.

1 kommentar:

Ingela Björkman sa...

Hahaha !

Ja om inte sporten hade funnits...
Ja läser inte heller sporten, men därimot dödsannonser.
Jag läser dom på nätet för jag har ingen papperstidning som du.
Jag skickar med en (som jag tycker) bra länk. Den heter dödsannonser online.
Dom har nog Moras tidning också.

Ingela