måndag 23 juni 2008

Vilken förändring

Skulle lämna en bebiskundvagn i dag på jobbet. Gick till entren med den och såg hur en välbekant kropp komma gåendes. Skulle precis säga hej när jag tittar människan upp i ansiktet och inser att det inte är han jag trodde. Han som jag hejar på har långt tovigt skägg, nästan som dreads och långt stripigt hår. Hinner precis tänka "Oj, vilken look-a-like" när människan börjar prata. Då är det han jag trodde först. Det är verkligen Rosentorps-Lasse! Lilla Lasse som har sett så tovig och sliten ut, har bara en liten fin mustasch och resten är bortrakat. Han fick jättemycket komplimanger från folk som inte ens brukar prata med honom. Hoppas hoppas hoppas att han håller sig så där i framtiden nu.

Han stod bakom mig i kassan och pratade lite. Då kom det en kund och sa att jag skulle skicka ut honom(men han sa inte så han sa nåt som lät ännu elakare) Lasse hörde inte som tur va och jag tittade på kunden.
"Nä, varför skulle jag göra det för"
"Jo, han ska väl inte stå här"
"Ehhh...vaddå"
"Men..nää"
"Du, Lasse är den snällaste människan i Orsa tror jag. Han får stå här hur mycket han vill och så mycket jag vill."

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det var bra sakt

LiNdA sa...

WHAT!!!
har Lasse rakat sig.. vad hänt då??
herre jösses vad förvånad jag blir :o)
väldigt bra sagt av dig iaf..

LiNdA sa...

holy shit..
Varför denna förändring helt plötsligt?!?!

LiNdA sa...

jag är stum av förvåning..
men de var då på tiden, så hoppas polaren håller efter det nu då..
nya Lasse :o)
jag lär nog stöta på han snart så, så jag får se hur han ser ut..

Anonym sa...

Jag brukar säga till Lassa att raka sig på sommaren och oftast gör han det :-) och han blir så fin.