torsdag 12 juni 2008

Linserna igen

Det gick hur bra som helst att lära mig att sätta i och ta ur linserna. Fick ha i dom i 4 timmar igår och idag ska det bli 6 timmar. Det var helt underbart att ha dom i, jag såg liksom överallt och dessutom så är det ju bättre styrka på linserna än på mina glasögon. Men det blev lite problem när jag skulle läsa och så. Fick ju med läsglasögon och då blev det hela mycket bättre. Har inte suttit framför datorn än men ska prova det innan jag åker till jobbet idag. Nu hoppas jag faktiskt att det ska bli operation. Fast dom har ingen permanent ögonläkare i Mora längre så det lär nog ta rätt länge innan jag får komma dit.

Det gick som sagt va jättebra att ha linserna i och jag kände knappt av dom alls. Men när jag tog ut dom så blev jag så trött i ögonen och det är jag idag med. Men men det är väl smällar man får ta antar jag. Och jag hoppas att det går lika bra att ha dom i idag som det gick igår.

Men jag har tänkt på en sak, förut hade jag ju glasögonen som kanske tog upp lite av mitt utseende och det kommer jag ju inte att ha längre (om allt funkar som det ska) så nu kommer jag bli ännu mera ovacker troligtvis. Min stora dubbelhaka kommer att vara det som folk ser först och vem vet hur dom kommer att reagera då? Med skrik och fasa? Men det bryr jag mig inte i så mycket, vet ju att jag är lååångt ifrån nån skönhet men det har jag ju accepterat med åldern. Nu lät jag väl gammal och klok? Haha!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bättre vara rund å glad än mager å grinig! Så de så!

Anonym sa...

Jag tyckte du lät fånig. Och inte gammal och klok. Tro inte så illa om dig själv fan, det klär dig inte!