tisdag 3 juni 2008

Nycklar och tjyvar

I morse så stack Lovisa till skolan före mig. Men hon fick lov att ta kryckorna som låg i bilen. Så hon fick bilnycklarna och så stack hon. Jag gjorde klart det sista hemma och sen så tog jag min mobil. Då hade jag fått ett sms av Linda där det stod att vi haft inbrott på jobbet i natt. Jag ville ju höra mera om det så jag skyndade mig ut till bilen. Tog i dörrhandtaget och kände att det var låst. En snabb koll så såg jag att alla dörrar var låsta. Och på framsätet så låg bilnyckeln. Jäklar va arg jag blev på Lovisa. Kände på bakluckan och den var öppen. Men...det hjälpte inte ett dugg. För att kunna komma in i bilen så behövde jag nån som höll upp luckan. Och om jag själv hade lyckat kunna komma in i skuffen så hade det ändå inte funkat för hundgallret öppnar man inåt själva skuffen. Så då blev jag galen. Jag ringde till Lovisa och skällde och skällde. Jag tvingade henne att komma hem direkt även om hon skulle låna någons moped och köra utan hjälm. Samtidigt så smsade jag med Linda som frågade om hon skulle hämta mig. Jag svarade att det var nog bäst och sen så skrev jag till Lovisa att hon inte behövde komma. Jag skrev även med Helena samtidigt och när jag skrev till henne hur superarg jag var på Lovisa så svarade hon typ "Haha, det var ju lite roligt också" Jag hettade ännu mera av det och svarade nåt i stil med "Nää, det är inte allt kul. Men nu när jag skriver så känner jag hur jag börjar flina jag oxå"

Så...det var bara att skriva till Lovisa och be så jättemycket om ursäkt för mitt elaka utbrott och att jag naturligtvis fattade att det inte alls var meningen. Jag skämde som fan för hur jag betett mig. Man skäller inte på nån över ett par inlåsta nycklar. Otroligt dumt gjort av mig. Tur att Lovisa är en förlåtande människa som genast förlät sin elaka mamma.

Jag älskar dig min unge!

Och nu när jag läser det här så undrar jag varför jag inte tvingade Linda in i skuffen medans jag höll upp luckan. Hon kom ju ändå och hämtade mig. Då hade jag sluppit gå hem i 50 graders värme med ett skoskav som var stort som ett örngott och dessutom släpandes på en 20 kilos påse som inne höll ett paket bacon och ett paket potatismos och en gurka.

Men inbrottet nu då. Dom gick in och bara drog ner cigaretter i stora hockytrunkar. Dom visste precis hur dom skulle göra och var cigaretterna fanns. Allt spelades in av våra kameror och det var som att titta på en filmsnutt på Efterlyst. Proffs alltså. Dom var även in på Willys och lyckades hitta deras cigaretter. Hos oss var dom inne i tre minuter. På tre korta minutrar så hann dom sno cigaretter för ett stort värde och snus och tuggummi och Redbull och chips. Tre ynka minutrar. Helt sjukt.

1 kommentar:

LiNdA sa...

ja jävla idioter!!!
å jag klättrat in i din skuff.. nej nej så roligt skulle vi inte haft det, jag var ju snäll å kom å hämta dig iaf :o)
du kunde åka moped hem.. haha