onsdag 18 juni 2008

Full och ögon

Händer inte så mycket här nu. Jag jobbar mest och sen när jag kommer hem så är jag så trött så trött. Idag har det verkligen märkts att det är midsommar på fredag. Nu har det börjats handla en massa. Och värre blir det i morgon. Men verkar som att ingen ska göra nåt speciellt faktiskt. Själv tycker jag att det ska bli kul att fira midsommar hos Olle och jag ska faktiskt tom dricka vin, och det fast mina ungar är med. Det är första gången någonsin som dom ser sin mamma dricka nåt med alkohol i. Nä, nu ljög jag. Jag har druckit en cider en gång också, en 2,8 % och det var väl för typ 2 år sen. Pratade med Evelin om det.
"Tänk om jag blir full på midsommarafton då?"
"Då ringer jag till morfar"
"Jaa, så han hämtar dig och Lovisa."
"NÄ, så han får hämta dig så klart. Vi vill inte ha dig hemma om du är full"
Haha, typiskt Evelin. Men jag ska då inte bli full heller. Men lagomt onykter ska jag bli iallafall. Hade hoppats på att Carina och Helena skulle komma också men Carina hade inte råd så hon tog på sig jobb och Helena har ju sina ungar.

Linserna funkar bra att ha nu tycker jag. Har vant mig att titta på nära håll också nu, även om ögonen far iväg rätt mycket. Men så blundar jag bara med ena ögat. Fick papper idag om att ögon fått min remiss och vänte tiden var ca 3 månader. Det är fortfarande kul att se hur kunderna reagerar. Men bäst är ändå Niklas och Ingalill. Niklas fattade ingen här om dagen när vi pratade om att jag hade linserna i. Han sa att jag aldrig haft glasögon och inte ens fast jag visade kort på mig själv så sa han att jag inte hade haft några. Men när jag satt på mig dom så sa han:"Men jo, du har ju haft det". Och Ingalill sa idag att hennes kompis Eva hade sagt att jag var så fin utan glasögon men att hon måste ha sagt fel och menat att jag var fin i mina glasögon. "För du har ju inte haft glasögon förut". Hon kunde inte komma ihåg att jag har glasögon alls Haha!

Det är kul hur folk ser på en faktiskt. Det känns som att folk som verkligen tycker om mig och skiter i hur jag ser ut, dom tänker inte på en sån sak som glasögon för dom ser liksom hela mig, min personlighet och så. Sen är det ju naturligvis olika hur man ser på människor. Men inget barn har reagerat på att glasögonen är borta. Och dom tycker ju om mig för hur jag är, mitt sätt att vara. Sen är det ju massor som tittar och tittar men inte ser vad som är annorlunda och dom är nästan roligast för dom kan inte sluta titta.

2 kommentarer:

LiNdA sa...

sen har ju även kunder undrat om du gjort något med håret :o)
så de är när jag har en bad hairday som jag använder glasögonen, för då tänker inte folket på håret.. haha

Anonym sa...

Puss!