tisdag 10 juni 2008

Linsutprovning

Nu har jag varit in till Mora för att prova linser. Och som jag trodde så hade jag väldigt krångliga ögon. Blev faktiskt att hon skrev en remiss till ögonmottagningen för en koll. Hon tyckte att jag faktiskt skulle operera min skelögdhet. Jag skelar mer och mer tydligen för varje år ju äldre jag blir. Hon såg att jag faktiskt skelade på långt håll också och det har jag nog aldrig gjort i hela mitt liv faktiskt. Men sen när vi provade med linserna i så skelade jag mindre vilket var väldigt konstigt... Ja, jag är inte som alla andra, helt klart alltså. Hon sa att hon skulle skicka med mig ett par läsglasögon som jag kunde ha om jag blev väldigt trött i ögonen när jag höll på på nära håll.

Ska iallafall in till Mora i morgon för högra linsen hade dom inte där inne utan den skulle komma från Malung i morgon om det fanns nån. Finns den så ska jag in och lära mig att ta ur och sätta i linserna och lite annat. Så nu hoppas jag att allt kommer att funka med linserna eller att det iallafall blir operation för mig. Det skulle ju faktiskt vara jättebra så jag slipper att skela.

Inga kommentarer: