fredag 13 juni 2008

Gillar min lilla by

Hittade inte min plånbok i morse. När jag gick ut i bilen så låg den där. Helt öppet, så vem som helst som kollat in i bilen har kunnat sett den. Men den låg kvar. Då känner man att man bor på landet. Det är självklart väldigt dumt att glömma en plånbok eller liknande. Det är ju tillfället som gör tjuven. MEN det är mindre risk när man bor i en by på ca 7000 invånare. Det är inte första gången som jag glömt plånboken i bilen och jag har även glömt mobil och kamera.

Nu har jag precis lämnat av Lovisa i en taxi på skolan. Hela skolan får ju erbjudande att åka till Gröna Lund varje avslutning. Allt som allt kostar resan 300:- och då ingår mat och åkband och resa och inträde. Lovisa kan ju inte åka med dom stora bussarna som går ner eftersom hon har sin kraftiga jordnötsallergi. Då sätter dom in en extra taxi åt henne. Så himlans snällt och gulligt alltså! I år stod jag kvar för att kolla vem som skulle köra taxin och det var Tobbe Nääs och det gjorde mig lugn. Jag tycker Tobbe är en trevlig människa och jag vet ju att han kört taxi länge. Han erbjöd direkt skjuts hem till dörren i natt. Så jag slipper gå upp i natt för att åka och hämta Lovisa vid skolan. Så snällt! En till fördel att bo på ett litet ställe.

Så nu är Lovisa på väg till Grönan för att se Håkan Hellström. För dom hade ju sån tur att han skulle vara där precis idag. Och det gör mig faktiskt väldigt avis för jag vill också se honom. Men Lovisa ville verkligen inte ha med mig ner, dumma unge Haha!

Inga kommentarer: