söndag 15 juni 2008

Söndag

Jag har haft linserna i hela dagen idag. Funkat jättebra förutom det här med att läsa på nära håll. Då far ögonen iväg eller också ser jag inget alls och får lov att hålla ifrån så där som tanter gör. Svårt när jag är van att läsa nära. Kunderna har reagerat också. En del tittar bara och ser inte vad det är som är fel. En del frågar var mina glasögon är. Steve sa åt mig att det var läskigt att det var min röst men det var inte jag. En del talar om att det knappt märks att jag inte har några glasögon på mig. Och jag svarar att tyvärr så får dom lära sig att jag ser ut så här för jag har inte råd med glasögon tyvärr. Då skrattar dom och en del blir generade. Men Camilla K var in och handlade igår och hon hade samma problem, för dyra glasögon så att välja linser blev lätt. Skönt att det är nån som på riktigt förstår att det faktiskt är så.

Flickorna var Sandhed idag. Det hade varit lite jobbigt i början men dom tyckte ändå det var skönt att dom åkte dit. Hade visst blivit en del begravningsprat och det tyckte Lovisa var väldigt jobbigt. Jag tror att Evelin har lättare för sånt för hon är mera realistiskt. Vi får väl se hur det går när begravingsdagen kommer. Men båda säger att dom självklart ska gå och det känns skönt att dom tänker så. Dom gillade ju Sigge båda två och det har dom gjort från första gången dom träffade honom. Och båda är glada att Margit ska flytta ner till Orsa. Då får dom träffa henne oftare. Och både Sigge och Margit har från första stunden behandlat mina flickor jättebra. Dom har alltid känt sig välkomna hemma hos dom. Såna människor gillar jag verkligen!

1 kommentar:

LiNdA sa...

Skönt att det fungerar med linserna iaf :-)
å jag tycker inte det känns konstigt att se dig utan glasögonen..