lördag 14 juni 2008

Just nu i denna stund

Nu sitter jag här med mina linser i, idag är det 10 timmar som gäller. Igår var det jobbigt att få i den högra. Tillslut så funkade det. Men sen på jobbet så kände jag att nåt var fel. Tillslut så kollade Linda och jag hade satt i linsen åt fel håll. Sen var det faktiskt jobbigt hela dan. Det har väl gått för lätt först så nu kommer väl resten. Det var jätteskönt att ta ur linserna igår faktiskt. Och ärligt talat så hade jag inte så stor lust att sätta i dom idag. Jag blir så trött i ögonen och jag får ont i skallen. Glömde migräntabletterna hemma igår men som tur va så hade Niklas på jobbet som jag kunde byta åt mig mot 4 alvedon(jag fick dom egentligen av honom men jag ville byta, känns bättre) Att ögonen blir slut är väl så klart för att dom inte är vana att ha linserna i och sen så är det ju även annan styrka. Och så kan jag ju inte ta av dom när jag ska läsa på nära håll. Det är lite svårt att vänja sig vid att hålla ifrån det man ska läsa istället för att trycka upp det i ansiktet. Ska ta med mig läsglasögonen ner till kassan idag iallafall.

Lovisa kom hem i natt hörde jag. Evelin fick vara vaken och släppa in henne genom porten. Jag orkade inte. Men jag sov mycket bättre när jag hörde att hon kom hem. Ska bli kul idag att se korten på Håkan Hellström och så hade hon visst filmat. Jag ringde igår och fick precis höra när han började spela "Känn ingen sorg för mig Göteborg". Jäklar vilket liv det blev när alla hörde vilken låt det blev. Då blev jag ännu mera avundsjuk på ungen. Men det där var hon väl värd efter sitt pluggår. Jag var så stolt igår när hon kom hem med sitt betyg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch, jag kommer ihåg hur ont det gjorde i början ja. Kan bara trösta sig med att det blir bättre och bättre. Iallfall så vill jag tipsa om en hemsida som heter www.prisjakt.nu
Där kan du du se vart dina linser säljs billigast :) Kan faktiskt skilja ganska mycket. Lycka till!