torsdag 5 juni 2008

Oväsen

Jag bor utanför själva centrum av vår by. Nära sjön och nära campingen och bowlingen. Så här finns alltså alltså måsar och dunkadunkabilar och fyllskallar och canadagäss och mopeder och fan och hans mormor som för liv. Vissa nätter så låter det nästan hela nätterna igenom. Men det är okej ändå. Det är inget som jag lider över. Dunkadunkabilarna är rätt okej och fyllskallarna också och även Canadagässen. Men dom som är jobbiga är mopederna som låter på kvällarna och nätterna och små fulla brudar som måste skrika. Och tidiga mornar så är det måsarna som vrålar och skriker som dårar. Men det funkar OM jag inte ska upp och jobba morgonen efter. Då kan det bli en aning jobbigt. Men förra veckan kom jag på att jag faktiskt inte bara behövar använda mina öronproppar som skydd mot Lovisa och hennes högljudda vänner utan att det är perfekt mot oljud även utanför. Så nu sover jag så gott igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

...och din far har dom för att slippa höra mig. Haha :)