söndag 1 juni 2008

Vuxna? Nej, det visade dom att dom verkligen inte var.

Igår var det det in några ungdomar i åldern 17-18 år på jobbet. En tjej skulle köpa en stor cider med alkohol men Carro nekade eftersom hon inte hade nåt leg. Då skulle hennes kompis köpa den istället. Men då sa jag till att vi faktiskt inte fick sälja eftersom vi visste att hon skulle ge den andra tjejen cidern. Och dom tyckte att jag och Carro var skitlöjliga. Dom förstod inte ens fast vi sa att det faktiskt skulle kunna hända att det stod en kontrollant någonstans och att både Carro och tjejen som köpte cidern kunde åka dit. Det jag tyckte var väldigt irriterande var att dom sen stod och pratade om mig men dom kunde inte ens svara när jag pratade med dom. Och jag tycker att om man ska spela så vuxen som dom ville göra så ska man även kunna prata och svara.

Det är flera under arton som nu på sista tiden försökt att köpa cider. Jag fattar inte varför, alla vet ju att man faktiskt måste vara 18 år. "Det är ju så lite alkohol" säger dom, men då kan dom ju lika gärna ta en som är helt alkoholfri.

Inga kommentarer: