torsdag 5 juni 2008

Vinköpning

Nu är det bara idag och i morgon och sen åker Helena och jag till Stockholm. Ska bli så kul! Vi ska inte göra nåt, bara vara och finnas till liksom. Var in på systemet igår för att köpa vin till nerresan. Ja, vi ska faktiskt dricka vin på tåget ner fast det går tidigt tidigt på morgonen.

På systemet så hittade jag inte. Jag har inte varit in sen dom gjorde om där inne. Men Xbarnet var med så hon lotsade mig mellan hyllorna och skröt om att hon minsann hade varit där inne en massa gånger Haha! Låter ju som att Xet och hans fru inte gör annat än att springa på systemet. Men det var nog det att hon tyckte det var kul att hon varit där och inte jag och Evelin(Xet och hans fru dricker verkligen inte mer än vanligt folk och ungarna har aldrig sett varken Xet eller frun farligt onyktra) Xbarnet tyckte att jag skulle köpa ett lådvin men jag förklarade att om jag skulle dricka upp en sån kartong på vägen till Stockholm så skulle jag nog hamna på lasarett. Men jag säger att det var tur att jag skulle ha en liten flaska för det fanns iallafall inte lika många att välja mellan som stora. Men tillräckligt för att jag skulle bli tokig av att välja. När man inte är en van vindrickare så är det skitsvårt. Så kom en Pia som brukar handla hos mig, så jag tänkte att jag skulle ta hjälp av henne. Men hon drack typ lika mycket som mig om året så hon var inte till nån hjälp alls. Jag velade fram och tillbaka och tog en flaska. Men så såg jag en till flaska. Lika dan som den jag har hemma som jag fick av mamma förut när jag skulle ha 40års fest(den står kvar i köket än. Glömde ta med den på festen) Den smakar visst inte så mycket sa Nisse då. Så jag köpte två flaskor och sen två cider. När jag kom till kassan konstaterade jag att jag hade så det räcker minst hela sommaren. Då skrattade han i kassan. Det var han som Helena och jag alltid handlade av när vi var nysinglar. Varannan fredag gick vi in och köpte två cider eller två öl. Han skrattade lika mycket varjegång. Men så är det när man är lättpåverkad.

1 kommentar:

Anonym sa...

(Xet och hans fru dricker verkligen inte mer än vanligt folk och ungarna har aldrig sett varken Xet eller frun farligt onyktra)....
Hörru SörgårdsMalin, fiser han då?
för det gjorde han förr, och var farligt onykter också, mer än vanligt folk faktiskt *asg*..