måndag 2 juni 2008

Nu är vi hemma igen

Här är vi på väg ner till Karlstad, skitvarmt och svettigt.
Pappa körde ner hela vägen.

Först skulle vi på Byggmax för pappa skulle ha en hängränna. Men innan vi hittade dit så letade vi i en halvtimme tror jag om inte mera. Men jag tror ju på det där att fråga folk så tillslut så kom vi rätt.
Lovisa tyckte att hennes morfar var rätt så galen.

När vi gått en pytteliten shoppingrunda i centrum, där föresten Lovisa hittade en klänning till avslutningen, så blev pappa plötsligt hungrig och ville käka på Ikea. Och det tackade vi verkligen inte nej till.
Lovisa var mycket hungrigare än hon först trodde.


Och pappa fick ju hela 15 köttbullar och det är ju för mycket för en småkäkare som honom så jag tror att han lämnade mer än hälften faktiskt. Nisse var också hungrig och hade ont i skallen.

Sen åkte vi och hämtade den lilla Salli, som är världens snällaste katt har jag konstaterat idag. Först låg hon på golvet i bilen för det var så varmt och då la Nisse en våt handduk över henne och Salli bara låg kvar och accepterade det hela. Skulle ha varit våran lilla bitch det.

Men sen ville Salli ligga på instrumentbrädan och det gjorde hon nästan hela vägen. Jag körde då men det gick bra att se fast hon låg där. Men mellan Vansbro och Vika så tittade hon så gulligt på pappa och så ville hon bak där. Pappa och Lovisa blev jätteglada och tyckte hon var så gullig. Men det visade sig att hon inte alls var så gullig. Hon var bara bajsnödig.

Hon bajsade och Lovisa höll på att kräkas och Nisse smsade med Lovisas kompis Mattiz och jag försökte hitta ett ställe att stanna på och pappa...ja pappa han skrattade.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha!Hur morfar ser ut haha! =) Vad gott med Ikea mat.

Anonym sa...

Ha haa haaa,... Fmiljen Elfqvist förnekar sig aldrig,... minsta chansen till äventyr och vi hänger på,... ha haaa =D