torsdag 2 september 2010

FÖRSTÅR DU MIG?

Idag på jobbet så hörde jag att en man skrek som en galning när han pratade med en annan man. Jag förstod att mannen som inte skrek var från Polen. Skrikmannen skrek och frågade om det var slut på lingonen i skogen. Och han skrek att den tysta mannen kunde få komma hem till honom och måla istället. Eller snickra, men helst måla. Nu kan man ju tro att skrikmannen faktiskt var lite döv och skrek för att själv höra. Men när skrikmannen pratade med damen(från Orsa), som den tysta mannen hade med sig, så pratade han i normal ton. Tillslut höll jag på att skratta ihjäl mig.

När skrikmannen gick så frågade jag till damen när det var hennes tur att betala:"Varför skrek han?" Det undrade damen också. Jag sa att jag tror att det nog var så att skrikmannen trodde att mannen från Polen skulle förstå bättre. Det som var ännu roligare i det hela var att damen pratade precis som vanligt till polacken och han förstod allt. Skrikmannen trodde att polacken var anställd hos damen tror jag. Men jag tror att damen och polacken faktiskt har nån form av förhållande. För han brukar vara hos henne på sommaren. Och dom verkar trivas väldigt bra ihop.

1 kommentar:

Shamrock sa...

Ha ha, jag har oxå lagt märke till att folk skriker när folk inte förstår