onsdag 15 september 2010

Jag gjorde det igen

Fick telefonsamtal. Det var från en dam i porten bredvid. Jag hade tappat plånboken igen. Jag fattar inte. Jag har en större plånbok nu än jag haft dom sista åren. Ändå så har jag lyckats tappa den två gånger på fem dagar. Lite lustigt var det när jag skulle hämta plånboken att damen först inte ville lämna ifrån sig den fören jag visat legitimation eller körkort. Men jag sa att jag kunde ju inte det eftersom det låg i plånboken och det var ju faktiskt hon som ringde mig och berättade att jag tappat den. Ska köpa en blomma åt henne i morgon, hade inga pengar löst tyvärr.

2 kommentarer:

Ellie sa...

Men Malin!!!
Men du har haft turen igen med en ärlig människa, fanns visst flera sådana :)

Shamrock sa...

Ja en blomma är hon värd, men jag tycker att det var kul det där med idkortet