söndag 26 september 2010

En skräckblandat förtjusning

Efter många års funderingar, fram och tillbaka, så har jag gjort det. Jag har lite smått magont. Det är glädje och lite småångest. Men det hände med påhejningar av min storebror. Jag har klickat hem en systemkamera. Jag knäppte väldigt mycket kort när jag var yngre. Ville tom söka in på en fotolinje i Umeå men syon som vi hade då övertalade mig att inte göra det. Nåt jag ångrar, men då hade jag aldrig träffat Helena, så det var ju någon mening med det ändå. Köpte en fin begagnad kamera för pengarna jag fick från mitt första sommarjobb. Den användes flitigt till -95-96 typ, då en viss flicka pillade sönder den. Reservdelen var dyrare än en ny kamera. Någon ny hade jag inte råd med. Så jag har varit nästan kamera lös i 15 år ungefär. Tack gode gud för min mobiler som jag valt efter hur bra kamera det varit. Alla mina kort i bloggen är med mobiler. Men nu är det gjort. Jag ska bli kameraägare igen. Glädjen är alltså stor men magontet är för att jag verkligen egentligen inte har råd. Men men...

3 kommentarer:

Marie M sa...

Jag tycker du verkar vara en superduktig fotograf. själv ser jag många bra motiv när jag är ute o tänker: "det där hade blivit ett snyggt foto" men jag tar aldrig det där fotot...gå på magkänslan, pengar, det ordnar sig alltid =)

Trullexa sa...

Det tycker jag att du gör alldeles rätt i, du knäpper ju så vackra kort. Bra att din bror hejade på så det blev av. Nu får vi nog se ännu mera fotokonst av dig. Kramt

BigBro sa...

Du kommer aldrig att ångra dig,... och du kommer att ha skitkul när du o Evvisen far runt och fotar.