lördag 11 september 2010

Sulliga jag

När vi kom hem från Älvdalen idag så gick vi in och efter en stund så gick jag på toa. Då ringer telefonen. Lovisa svarar och säger att människan som ringer ska få prata med mig. Jag tar telefonen och det är en människa som säger att hon heter ElsMarie och att hon har hittat min plånbok, en prickig sak och att hon såg körkortet och fick fram mitt mobilnummer så. Jag fattar inget men hör vem människan är på rösten. Hon är utanför bowlingen och hon kan vänta där tills jag kommer. Jag går ner direkt och ser henne och hon visar mig min plånbok. Min söta plånbok som jag inte ens har saknat. Och jag skulle inte sakna den heller förens i morgon typ. Jag måste ha tappat den när jag gick från bilen och in när vi kom hem från Älvdalen. Allt var kvar i den. Jag är så glad att det finns ärliga människor!

4 kommentarer:

Ellie sa...

Ja en himla tur det finns är en del ärliga människor! Tur du lyckades träffa en av dem ;)

Ellie sa...

Du är så välkommen hit Malin & Lovisa! Vet att ni inte kunnat komma då ni varit sjuka stup i kvarten & självklart ska du umgås med din dotter när hon är hemma :)
Var ingen pik till dig så... men det känns som alla lockas typ när det är alkohol med i bilden bara....
Malin´s present rann tyvärr ut i sanden men så kan det bli när ingen bryr sig.
Förr var det ju ALLTID jag som skulle hålla i dessa insamlingar o jag tröttnade på att tjata på folk hela tiden. Vet tyvärr inte riktigt vad som hände där egentligen men jag hoppas det aldrig upprepas!!!!
Du hade nog sem när Vera fyllde för det var på sommaren, Agnes föddes ju i april...

Kram

Ellie sa...

Har du lite rätt i...
Men hur många har brytt sig och tänkt på det???
Ingen som sagt nå om det heller som jag fattat det...
Men jag är väldigt tacksam för presenten :D
Jag behöver något till dem att bada i eller ställa ner i stora badkaret.
Så kommer väl till pass! :)
Tack så himla mycket!

Shamrock sa...

I bland ska man ha tur