onsdag 15 september 2010

Lilla Esterflickan

Veterinären i Falun ringde idag. Det blir mera utredning på Ester. Sen kommer hon troligtvis bli vaccinerad mot sin allergi. Det kommer vi själva att fixa här hemma. Första tiden ska hon visst ha en spruta var tredje dag med en väldigt liten dos. Tillslut så kommer det räcka med var tredje månad, men då fattade jag att det skulle vara en stor dos. Men det tar jag. Hellre det än att låta henne ha kli och hellre det än att avliva henne. Det får kosta och jag kommer inte klaga på att det är dyrt. Om det nu är det.

I morgon ska hon upp till Älvdalen för mamma och pappa ska få vara hundvakt. Det är nämligen friidrottstävlingar på Lillåvallen. Och så har dom startpistol och dessutom så pratar dom i en högtalar anläggning. Ester kissade i morse. Sen kissade hon inte förens på eftermiddagen. Hon var så rädd så hon skakade. Vi har en meshund. En feg sak. Men men...

3 kommentarer:

Kanelbullen sa...

...söt är hon!

Marie M sa...

Jag har funderat på en sak, fanns det nån "dolda-fel" försäkring när du köpte Ester? I så fall kanske det täcker lite när du ska betala sjukhuset o alla medikamenter...

Malin sa...

Marie, jag hörde att du pratat med Pia om det. Jag skulle fråga veterinären idag hur det funkar men glömde totalt. Ska höra om det om två veckor. Tack för tipset!