onsdag 1 september 2010

Suck

Alla som känner mig vet ju att jag är väldigt ostädig av mig. Jag gör mycket hellre nåt annat än att städa. Som typ möblera om på balkongen eller snickrar ihop nån ranglig hylla. Det är rörigt hos mig. Och dammigt. Nu måste jag ju ändra mitt beteende helt. Jag vet att många roades av att just vi skulle få en hund som var allergiskt. Det roar inte mig alls. Inte ett dugg. Inte för att jag måste dammsuga och så oftare. Utan det att jag måste ändra om hemma rätt mycket. Jag måste ha ut så mycket möbler som möjligt från mitt sovrum. Möbler som är lätta att damma av ska in. Alla mina bokhyllor måste bort. Böckerna plockas ner i banankartonger och förvisas ner i källaren. Kuddar och sängkläder och varje rum måste vädras varje dag.

Ester har fått tillbaka sitt kli nu direkt när vi slutade med kortisonen. Det känns inte bra. Det som är jobbigt är att jag lätt hade kunnat skaffa mig ett sterilt och lättstädat hem OM jag hade pengar. Men jag ska göra mitt bästa för att ha det så dammfritt som möjligt här hemma. Vi vill ju ha kvar våran Ester. Hon betyder så mycket.

4 kommentarer:

Therese♥ sa...

Fy så jobbigt att hon är allergisk!! Är det ett vanligt fenomen hos hundar? //Therese

Ellie sa...

Ja usch ja!

Är inte vän med henne på fb, har nu skickat ett meddelande till henne för att förhoppningsvis ge henne lite glädje och styrka.... Hoppas hon är in där och läser meddelandet :)

Svägerskan sa...

Fy vad tråkigt!Hur kan man roas av att en hund fått allergi?????
Ett tips är att damma med borstmunstycket till dammsugan, går hur smidigt som helst :-)

Svägerskan sa...

Självklart menar jag
dammsugaren :-) ha ha