måndag 13 september 2010

En mycket arg man

Det finns en kund hos oss. Han är uppe varje sommar. Varje vår kommer han.När det blir höst åker han hem igen. Jag har alltid gillat honom. Jag kunde inte för mitt liv förstå att det var honom dom pratade om för flera år sen. För han är visst inte speciellt trevlig. Han är visst väldigt jobbig och elak. Hittar han nåt att klaga på så gör han det. Mycket och elakt. Han säger själv att han är en jävla gnällspik. Att han klagar. Men jag gillar honom. Väldigt mycket. Jag tycker att han är rolig och trevlig och glad och har humor. Han är inte känd för att gilla andra människor. Och det säger han själv. Men faktiskt så gillar han mig. Hur vi två har lyckats fatta tycke för varandra är en gåta faktiskt. Idag så var det sista gången han skulle handla av mig i år. Jag önskade honom en bra vinter och att han skulle säga åt sin son att köra försiktigt hem med honom. Han önskade mig en trevlig vinter och sa att vi ses till våren igen. Sen började han gå mot utgången. Men så stannade han, vände sig om och kom till mig och gav mig världens kram. Det värmde så mycket.

När jag sen träffade Maria så sa hon att nästa år ska han verkligen inte handla i våran skitbutik. Aldrig mera ska han komma in. Och det var för att det inte fanns någon Hellströms korv idag. Han är otrolig, men jag gillar honom.

3 kommentarer:

Ellie sa...

Vet vem du menar.....
Jag är en av dem som INTE gillar honom!!! :0

Shamrock sa...

Personkemi... det betyder mycket

Kanelbullen sa...

Hahaha! Ni kanske har samma galna humor?