fredag 25 april 2008

Tills nu

Idag har var varit helt okej på jobbet, fortfarande bra stämning och så och då är det kul att jobba. Folk har fått vårkänslor eller också har det flugit en helikopter och släppt uppåttjack över våran by, för nästan alla kunder har varit på toppenhumör och skämtat och skrattat och slängt käft och hållit på.

Alla verkar älska den här värmen utom jag. Trodde jag, men så var det in en kund som aldrig brukar prata just som sa att hon tyckte att det var äckligt varmt ute och att hon längtade efter hösten. Jag blir så glad när det är flera än jag som känner så. Så vi pratade lite älskahöstenprat och då kändes det som att hösten faktiskt snart är här igen. Men vi kom överens att sommaren kan väl vara rätt okej efter klockan 21 på kvällarna Haha!

Flickorna är hos sin farsfamilj och firar Lovisa. Så det är tyst och tomt här hemma faktiskt. Men dom åkte ju runt 17 tiden och kommer hem snart antar jag. Längtar efter Evelin som jag bara hann se i drygt en timme. Men jag har pratat med Carina på telefon och vi skrattade så vi fick lov att skratta riktigt högt annars hade vi inte fått någon luft. Efter det samtalet så kände jag att jag inte behövde kliva upp på Crosstrainern för det var som ett värsta träningspass.

Har varit ute och gått med Wilma en sväng. Hon bajsade igen i den stora fina sandhögen som dom har grävt upp vid campingen. Nedanför är det ett stort hål i vägen och en massa rör ligger framme. Wilma tyckte att det var jättespännande att kolla på och att smyga på en blå slang som låg och pumpade vatten. Men sen kom det två hurtiga människor och då blev hon jätterädd. Hon låg platt mot marken och skakade och ändå var dom ca 5-7 meter bort och dom sa bara hej. Fattar inte varför hon är så rädd för folk hon inte känner ute. Hon får nästan panik faktiskt. Så när dom försvann så sprang hon in.

Inga kommentarer: