onsdag 23 april 2008

Klart

Nu har jag gjort fint i mitt skafferi. Skulle vilja ha lite plåtburkar till olika saker. Dom jag har nu så står det bara en massa varumärken. Skulle även vilja ha en bra burk till spagettin. Dom gör bara smala burkar och vi köper aldrig ett sånt liten paket. Sen har jag diskat en jättedisk. Lovisa hade ju fest i lördags och hon tog aldrig in faten till köket så Evelin kunde inte diska dom i söndags. Och så var ju vattnet borta hela måndagen och tisdagen. Sen i måndags så fyllde ju Lovisa år och då blev det ännu mera disk och så allt som blev smutsigt igår. Så det var verkligen en jättedisk. Men nu är det gjort. Jätteskönt.

Snart så ska jag fixa mat; wookgrönsaker och äggnudlar. Sen ska Lovisa ha köttbullar till och jag tar nog räkor. Förut hade vi såna där billighetsnudlar till wooken men sen vi provade riktiga så kan jag inte käka dom andra. Efter maten så ska jag åka och jobba. Och jag har lika lite lust till det fortfarande. Tur att jag är ledig i helgen så kanske det vänder. För just nu tycker jag verkligen inte om att jobba...

2 kommentarer:

dentatuerademamman.com sa...

Å jag skulle också vilja ha såna där snygga burkar i mitt skafferi! Hos oss är det som en bomb har slagit ner i skafferiet, det är så rörigt. och jag orkar inte ta tag i det.
Jag är nog inte vuxen nog för en riktig vårstädning på ett riktigt ordentligt gammeldagsvis.
Jag har en fråga på min sida som du gärna får svara på, det är en sån där fråga som jag har funderat på i en massa år. Hur gör folk?

NICOLINAS BONING sa...

Hallå där... inte tror du väl att jag har så där bäddat varje dag heller...skratt...det är bara om kameran åker fram eller om vi får gäster:-)
Kuddar och filtar är det bara jag som bryr mig i att ta reda på när jag går därifrån,så för det mesta är det likadant här som du skriver att det är hos dig.
Hoppas att du har kommit över olusten att gå till jobbet...för vem ska annars ta betalt av oss kunder;-)

Häls/Birgitta