fredag 4 april 2008

Mera kärlek

Tycker ni att den här bilden är grotesk? Jag kan inte det faktiskt. Jag tycker ärligt talat att den är fin. En man, Thomas Beatie som föds i en kvinnas kropp och som sen "gör om sig" till man, även kroppsligt, men han har kvar alla kvinnliga organ inne i kroppen. Och så träffar han en kvinna och dom blir ett par. Dom bestämmer sig för att skaffa barn och så visar det sig att kvinnan inte kan få barn. Då fixar dom istället så han får bli med barn. "Det känns underbart att vara gravid. "Jag känner mig fortfarande manlig trots att jag bär ett barn i magen. Vad ska man göra när ens fru inte kan få barn?" Det är vackert och det är kärlek. Och som han också säger "Det är inte en manlig eller kvinnlig önskan att vilja ha barn. Det är en mänsklig önskan".

Så låt för guds skull alla som är värda att skaffa barn få göra det. Vad spelar det för roll om det är två kvinnor eller två män eller en man och en kvinna eller en ensamstående som vill ha barn. Huvudsaken är väl för farao att ungen får växa upp i ett kärleksfullt hem. För det finns många många många barn som växer upp med droger och misshandel som vardag. Och vad är det för uppväxt? Nä, kärlek och bra värderingar är bästa grunden för att det ska bli bra människor av ungarna.

Så mera kärlek till folket!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så rätt, så rätt!!!

Anonym sa...

Fast den ser ju ganska konstig ut. Bilden. Det kan man inte komma ifrån, även om all kärlek (som är på lika villkor) är fin.

Anonym sa...

Malin, har du ätit svamp?