tisdag 15 april 2008

Snälla Linda

Linda min Linda ska till Ikea idag såg jag på hennes blogg. Första gången som jag inte har beställt nåt hon ska köpa. Så jag fick lov att skicka ett sms...

"Är du på Ikea och inte köper nåt åt mig?"
"Jag har inte varit till ikea än. Vad vill du ha? ;-)"
"En sån där hylla som du har fast 150*150"
"Vilken hylla? Nu är ja inte med."
"Sån som du har korgar i"
"En bokhylla alltså?"
"Ja"
"Finns det större alltså? Min har 6 hyllor.. Jag handlar gärna, men hur ska jag orka bära? Å den tar väldigt stor plats"

Så snäll är min Linda. Hon hade kunnat köpa den där hyllan till mig långt nere i Göteborg. Men jag skämtade bara med henne. Jag ska inte ha nån hylla. Skulle aldrig falla mig in att fråga om hon ville köpa en när hon är på semester och har hela bilen full av ungar och prylar. Och inte har jag råd heller och det vet hon nog när hon tänker efter.

1 kommentar:

LiNdA sa...

jag kan vara väldigt snäll faktiskt
å du vet jag skulle göra de för dig :o)
men vart ändå lättad när de var ett skämt,
för den var så tung å handskas med, haha