tisdag 15 april 2008

Jobbigt just nu

Vi är osams här hemma...eller vi är oense. Ungarna tycker att vi ska skaffa en till katt(ingen kattunge) för Wilma jagar dom så mycket och biter dom. Jag har inte upplevt att Wilma är läskig men jag kanske blundar för det eftersom hon är snäll mot mig. Jag vill inte ha en till katt. Jag är rädd att Wilma inte ska tycka om den katten. Jag är rädd att Wilma kanske inte kommer att vara snäll mot en ny katt. Jag är rädd att Lovisa blir allergisk om det blir för mycket katthår. Jag är rädd att det ska lukta kattkiss. Nu luktar det aldrig kattkiss hos oss. Det vet jag för jag har frågat flera om det. Men jag förstår om ungarna tycker att det är bra om Wilma har någon annan att jaga än dom. Som det är nu vågar ungarna inte gå barfota och det är ju inte heller så bra. Men jag tycker att vissa i vår familj måste visa att dom kan ta ansvar för dom djuren vi har nu innan vi drar på oss flera faktiskt.

Så nä..jag vill inte ha nån mera katt. Fast Wilma kanske skulle tycka att det var riktigt kul att ha nån att leka med... Men tänk om hon skulle tycka lika illa om en ny katt som hon tycker om Salli? Fast å andra sidan tänk om hon skulle gilla en ny katt lika mycket som hon gillar Nalle?

1 kommentar:

Anonym sa...

Det skulle jag aldrig våga chansa på. Tänk om hon hatar den andra katten?! Hon har det ju så bra nu. Dom , ungarna, får väl ha stövlar på sig. Haha, hon är ju faktiskt bara ett år och hon lugnar ner sig.
Puss!