fredag 11 april 2008

Sjuker


Har inte skrivit på några dagar för jag har inte orkat. Jag är snorig och hostig och har så ont i halsen och i skallen och troligtvis har jag en massa feber också. Vill helst bara ligga i min säng eller soffa och inte göra nåt.

Gick till jobbet i morse ändå efter en urjobbig natt. Trodde att jag hade haft kulmen på min förkylning igår på jobbet. Men förmiddagen blev nästan lika bedrövlig som natten. Så halv tolv gav jag upp. Höll på att somna i kassan fast det var fullt ös. Och hes är jag ju också och kunderna trodde att jag var grinig eftersom jag försökte att vara tyst. Och om jag pratade så hördes det knappt vad jag sa. Och det var jobbigt att försöka vara tyst med dom kunderna som handlar hos oss. Dom är ju så trevliga dom flesta och då vill man ju prata. Det var dessutom en massa gamlingar och dom vill ju så gärna dilla lite. Men jag vill ju helst inte smitta ner dom.

Lovisa skulle handla på mitt icakort idag inne på Willys men hon hade missuppfattat koden och kassörskan kunde inte se på sin kassa varför inte kortet funkade. Det blev så att Lovisa tryckte koden 3 gånger och då spärrades mitt kort. Kassörskan visste inte om att kortet spärrades om man slog fel 3 gånger. Så nu får jag låna pengar av Evelin tills jag får nytt kort. Måste skriva på våran tavla på jobbet att det är så. Finns säkert flera som inte vet om det hos oss också. Är nog bara vi som jobbat länge som vet det.

Strax(T) ska jag gå och sova. Jag är så himlans slut. Men först så väntar jag på att få ett sms från Linda om att hon är framme i Göteborg. Nej, hon har inte svävat dit. Hon har åkt bil.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kolla vad jag hittade på min gamla blogg; http://bp3.blogger.com/_igm924bWsr0/RmwQ8WcIEYI/AAAAAAAAA6o/AAvSw8jX7T4/s400/DSC00890.JPG