lördag 5 april 2008

"Malin, har du ätit svamp?"

Nä, jag har inte käkat svamp. Är det för att jag inte tycker att bilden är grotesk eller för att jag tycker att alla, oavsett om man är homo eller hetro, ska ha rätten att skaffa barn? Klart att bilden ser väldigt annorlunda ut än man är van vid att bilden på en graviditet brukar se ut. Men jag tycker att den är fin just för att jag tycker att det är en väldigt modig man. En man som vill ha barn så mycket så att han väljer att vara gravid för att få barn. Och rätten att skaffa barn till en uppväxt med en massa kärlek tycker jag är en självklarhet. Ett barn får väl inte en bra uppväxt om den växer upp med våld och droger och lite kärlek eller ingen kärlek alls. Är det mera rätt att den här pappan fick barn än den gravida mannen eller ett homopar eller en ensamstående?

Det här är mina åsikter och passar det inte så kan jag inte göra nåt åt det.

Inga kommentarer: