tisdag 22 april 2008

Livet

Igår var det en händelserik dag. Lovisa fyllde 16 år. Mamma och pappa och Sälman(som kissade på mattan) och Petter och Anette var här och firade. Vattnet var avstängt hela dagen, vilket jag glömt bort totalt. Sen försvann även telefonen och med det internet. Ringde telia som talade om att det skulle komma tillbaka tidigast torsdag. Wilma hoppade över till grannens balkong och när hon sen skulle tillbaka till våran hamnade hon fel. Som tur var så var Lovisa precis bredvid och lyckade ta tag i Wilmas nacke precis när hon föll. Hade hon inte fått tag på henne så hade hon nog slagit ihjäl sig.

Telefonen kom dock tillbaka idag som tur va. Svårt att leva utan internet faktiskt..Haha! Och Wilma hoppad över till grannen idag igen. Lovisa hoppade då över till granne och lyfte tillbaka Wilma. Så nu måste jag försöka snickra ihop nåt, typ en inhängnad. Vi måste ju kunna ha balkongen öppen i sommar annars kommer vi att dö av värmedöden. Så nu går hjärnan på högvarv hur jag ska fixa till det så det blir fint och bra. Är ju inte så händig som jag tror att jag är tyvärr...

1 kommentar:

Anonym sa...

Det där fixar du. Du kan ju sånt där. Ett "parrtitält" med nät mellan tältbenen?