onsdag 12 september 2007

Mitt älskling


Besiktade min älskade bil idag. Dom på jobbet mobbar mig rätt mycket för min bil. Ja, inte Linda då heller men dom andra. Det var rätt så superkul att komma till jobbet och tala om hur det hade gått. Sen kan dom skryta över sina nya fina bilar som dom kostar på. Min blåa Volvo 245 från 1988 är ändå bäst.

Innan jag åkte in så fick jag ju lov att byta baklyse. Det var lätt att få bort fästet men att få dit det var mycket svårare. Jag kunde inte alls. Så jag fick lov att åka till jobbet och då hjälpte Mladen mig. Fast han kunde nästan inte heller. Måste nog låta nån kolla på det bättre.

När jag kom till Besiktningen så kunde jag inte knappa in mitt reg.nummer. Så jag fick lov att gå in och fråga. Det var helt tomt på hela besiktningen men så kom det en man och hjälpte mig. Fast han kunde inte heller, min bil fanns inte nånstans. Då gick han och hämtade en Orsaman och han fick inte ens fram min bil på en annan besiktningssida som fanns på nätet. Dom letade och fixade men min bil fanns inte. Tillslut var det 4 karlar som var inblandade och funderade vad som var fel. Men dom var så snälla så dom klämde in min Volvo ändå. Så jag fick besikta fast min bil inte fanns och fast jag inte hade nån tid. Så snällt av dom alltså!

2 kommentarer:

LiNdA sa...

Bettan.. oxå -88 gick alltid igenom utan problems, å var det något så var det lätt fixat..
till skillnad mot för mitt nya rappel som bara strular :o) haha

Anonym sa...

Volvo är kvalitet,... så är det bara,..... Dessa små fel fixar vi under året,... det e lugnt.