måndag 17 september 2007

Farbror som blev en gubbe

Det är en farbror som handlat av mig ialla år. Till och med när jag jobbade på SP. Tror han kan var runt 80 eller nåt. Nä, kollade på Birthday.se nu och han är 87. Jaja, hur som helst. Han har alltså handlat av mig i många och år och jag har verkligen tyckte jättemycket om honom. En riktigt trevlig farbror. Snäll och rar och lite blyg. Men nu har jag ändrat mig. Han chockade mig verkligen!

Jag börjar prata med farbrorn vid chankavdelningen och han håller upp en korv och säger:
"Jag tycker om korv"
"Gör du, det gör inte jag men det är många som gillar det"
"Så du gillar inte korv alls då"
"Nej, men många gillar ju att ha falukorv direkt på smörgåsen"
"Du kanske skulle komma upp till mig nångång uppe i ******?"
"Ja, kanske det. Det är ju fint där uppe"
"Och prova lite korv hehe, men du är väl gift och så redan"
"Nä, jag är inte gift Haha"
"Kom till mig nåndag så ska du få lite korv"

Han var helt allvarlig. Han ville verkligen att jag skulle komma hem till honom och smaka på hans korv!! Och blåst som jag är så kom jag inte på förens efter några minuter vad han egentligen sa...Så sen klockan 15.00 idag så gillar jag inte alls den snuskgubben. Kommer aldrig att prata med honom mera än nödvändigt!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Menar du att man kan se när någon har födelsedag??

Anonym sa...

Haha! Ja så kan de bli! Inte trevligt me såna kunder, har ju oxå en som bara kan prata korvar å sånt, e den enda jag inte klarar av att va trevlig emot! Snuskgubbar ska man inte prata me! :)Nu måste vi snart ta å planera lite min allra bästa! E inte ledig förräns på lördag jag. :) Kramar i massor!

Anonym sa...

Hahaha! Du är så blåögd.

LiNdA sa...

HaHaHa...
fast nu kommer jag tänka på det varje gång han handlar.. å så kommer jag tänka på dig,
lyckan är total.. haha

Kanelbullen sa...

Ja, nu var det ju inte riktigt den åldersklassen vi hade tänkt du skulle ha. Och icke en med så mycket gammelgubbssnusk i sig.

Puss min unge!