torsdag 20 september 2007

Halva min dag

Vaknade halv sex, som vanligt.
Gick upp och kissa och bajsade. som vanligt.
La mig igen som vanligt(när jag inte börjar 7).
Wilma kom upp och la sig hos mig som vanligt.

Somnade om, inte alls så vanligt.
Vaknade 8.40 och gick upp, inte så vanligt
Käkade frukost. som vanligt.
Satte igång datorn, som vanligt.
Kollade runt bland alla sidor jag brukar kolla, som vanligt.
Sen var klockan inte 08.45 som vanligt utan 10.40.

Duschade på 2 minuter, ovanligt
Kastade ner kaffe i strupen, ovanligt.
Jagade Wilma runt lägenheten, som vanligt.
Slängde på mig kläderna på en halv sekund, ovanligt.
Körde som en galning till jobbet, som vanligt.
Stämplade in direkt jag klev innan för dörren på jobbet, ovanligt.
Satte på mig jobbarkläderna snabbt som 17, som vanligt.
Sa hej till Linda, som vanligt.

Kom 2,5 timme för tidigt till jobbet, väldigt ovanligt.
Åkte hem igen, har aldrig hänt.

4 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Du har det bra du Malina som inte är riktigt klok.

Puss min unge!

LiNdA sa...

hahaha..
blev ju faktiskt lite förvånad när du stod där vid 11 tiden idag :o)

Anonym sa...

Roligt skrivet, som vanligt.
Jag kommenterar, inte så vanligt.
Kram från Maria

dentatuerademamman.com sa...

Men du skrev att du klev upp 8.40 och om det hade varit som vanligt så hade du varit klar med frukost & kolla datorn klockan 8.45. Herregud vad du är snabb som hinner käka på FEM minuter! Är det sant eller har du skrivit fel tid?