lördag 29 september 2007

Dagen hitills

Jag vaknade halv sju i morse men somnade om och sov till halv nio. Helt underbart faktiskt. Sen gick jag och Wilma upp och då vaknade Evelin precis. Kollade lite på tv och sen kom Lovisa oxå upp. Sen degade vi rätt länge i vardagrummet. Oxå helt underbart. Jag och Lovisa åkte och tankade och handlade och en sväng på marknaden. Men fan, va kallt det var. Men hade lovat Evelin att köpa en huvtröja till henne. Men när vi kom dit så hade försäljaren plockat ner allt. Men han såg att vi kollade på hans bil så han sa frågade om vi ville handla ändå. Jag tog fram min mobil och visade hur tröjan såg ut och då tog han fram den direkt(Jag hade knäppt så Evelin skulle få se om hon ville ha den igår). Lovisa tyckte det var lite pinsamt när det kom en tant och ropade högt över hela gatan:"Men är det inte poeten som kommer här"

Den tanten gör det jämt när hon ser mig. Jag tror hon tyckte om mina åsikter faktiskt. I början var det fruktansvärt pinsamt när hon ropade så över hela affären. Men nu är jag van. Men det är jobbigt det där med beröm. Här om morgonen så kom en frisör och talade om att det var en kund till henne som sagt att hon gillade så mycket att handla av mig för jag alltid var så glad. Och härom dan så var det en tant som sa att hon helst inte alls handlade om inte Linda eller jag satt i kassan. Och hon skulle aldrig köpa en triss av nån annan än oss. Sånt är jobbigt. Jag känner att jag får sån press på mig att vara trevlig och glad jämt. Visserligen är jag ju sån när jag jobbar. Precis som Linda. Men det är lite jobbigt när man får höra det så mycket lixom. Det här låter ju helt sjukt när jag skriver det. Klart som fan att det är kul att få beröm men ...Äh, Helena och Linda fattar precis hur jag menar nu!

När vi kom hem så städade jag hela vardagrummet ordentligt som 17 och rensade även ur allt som var skit i "mormorsbyrå". Så nu ska det nog bli liiiite mera ordning bland videofilmerna och alla verktyg och skruvar och allt möjligt. Är det nån föresten som saknar en gardinupphängning till Ikea's gardinstänger så har jag säkert en som passar. Hittade hur många som helst och massor av hörngrejer för samma stång. Var ju rätt många hörnfönster på Kuruld.

Ikväll så ska vi käka ost och kex och räkor. Ska bli så gott. Köpte faktiskt cocacola igår för ovanlighetens skull oxå. Min jobbarkompis frågade vad vi drack hemma om vi inte drack läsk. Hon tyckte mina ungar var så duktiga som drack vatten. "Dom är inte duktiga" sa jag "Vi gillar vatten helt enkelt"

1 kommentar:

LiNdA sa...

jo jag förstår precis hur du menar.. :o)
å ni har varit så duktiga idag.. imorgon kanske ni kan gå hem till mig å fortsätta, ja ber farfar låsa upp dörren..
börja gärna i köket, har en bänk med lådor som måste städas ur ;o)