fredag 7 september 2007

Dom drev inte

När jag jobbade idag så var RosentorpsLasse in. Och så började han prata med ett äldre par. Och så frågade Lasse hur gammal farbrorn var nu igen. Farbrorn svarade att han var 91. Jag tyckte att den snälla farbrorn var rätt taskig som drev med Lasse så. Men så sa Lasse att han kom ihåg att farbrorn snart skulle fylla 92 år. Jag bara stod och gapade i kassan och så frågade jag om dom drev med mig. Jag trodde att farbrorn på sin höjd var 80. Då log dom bara åt mig. Så jag fick lov att fråga tanten hur gammal hon var och då var hon 88. Hon ser oxå ut som högst 80. Jag bara gapa. Och så fick jag lov att fråga igen om dom bara drev med mig. Tanten skrattade jättemycket åt mig. Jag kan inte ha sett klok ut alltså.

1 kommentar:

dentatuerademamman.com sa...

Det är väl dala luften som konserverar folk där uppe... :)