torsdag 13 september 2007

Morgonskriveri

Längesen jag vaknade så här pigg faktiskt. Vaknade av att Wilma korrade som en galning. Hon har sovit hos mig hela natten som en liten gris. Och det har även Lovisa. Trångt men va vi har sovit alltså. Fast jag har ju vaknat iof några gånger kom jag på nu, Lovisa har ju lixom lite långa ben och hennes tår har petat mig i ansiktet några gånger. Efter Wilma korrat så brottades hon med min fot under täcket. Hon fick till ett ordentligt bett oxå i min "pektå". Det gjorde svinont, kraftiga käkar måste hon verkligen ha.

Nu har jag duschat och inte fått nå sand under fötterna. Lite synd eftersom jag faktiskt skulle velat prova DTM's tips. Wilma är en duktig katt. Hon älskar väl inte precis sin nya låda. Igår när vi kom hem med den så sprang hon in i den och kissade så duktigt. I morse gick hon in och krafsade och sen ut och jamade. Och sen in i igen och så hörde jag att hon kissade jättemycket. Så troligtvis hoppade hon över kvällskisset igår kväll. Men hon kanske vänjer sig och kanske hon kommer att tycka om den tillslut. Hon är iaf så jätteduktigt som inte satt sig i nån blomkruka istället tycker jag.

Nu ska jag fixa till mitt blöta hår och sen käka frukost och så åka till jobbet. Skönt att jobba morgon. Det gör jag 3 gånger nästa vecka eftersom jag har Veronica's pass då hon är i skogen och skjuter älgar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag läste dina bloggar och fick mej ett gott skratt.
Du är rolig........(lik mej?)