fredag 7 september 2007

Dagen idag

I morse väckte Wilma mig halv sex. Som vanligt höll jag på att skriva men det har ju inte hänt så ofta. Igår morse så sov hon ju faktiskt som en gris. Men i morse hoppade hon upp i sängen och så slog hon mig på armen med tassen och så ner på golvet igen. Och så höll hon på ca 5-6 gånger. Tillslut kände jag att jag var kissnödig och gick upp. Jag var rätt så irriterad eftersom jag var trött som en get. Och så tänkte jag på alla djur som väckt sina hussar och mattar när det tex har brunnit eller om nån unge haft jättehög feber eller nåt sånt där dramatiskt. Den dan som Wilma kommer för att tala om för mig att Lovisa stukat armen igen så kommer jag bara att vifta bort henne och säg att hon ska gå och lägga sig. Det blir ju lixom "vargen kommer, vargen kommer". Att hon inte förstår det hemska kräk.

Åkte iallafall till jobbet halv sju och så jobbade jag till 16. Dagen har gått jättefort och alla på jobbet har varit glad och trevliga. Skönt det, för det behövde jag idag. Har ju tänkt rätt mycket på min älskade syster och det har varit nära att tårarna har kommit. Jag vet ju så väl vad hon går igenom nu.

Wilma's porreri har ju legat på is i nån vecka men idag har hon kommit igen. Kissat utanför i badrummet och vrålat vid dörren för hon vill ut och lukta på herrkiss. Men när vi kom ut så hade det regnat och det var blött i gräset. Och då ville hon in igen. Tror fan hon ville in bara för att få vråla som en galning ett tag. Men sen så vaknade Gnistra och Spraka. Henne bästa underhållning. Så nu har hon legat på terrariet och studerat dom nån timme. Hon är såå söt då.

Inga kommentarer: