söndag 16 september 2007

Dagen idag och lite av igår

Lovisa började att möblera om i sitt rum idag. Sen började jag i mitt oxå. Hur sjukt som helst alltså. Men jag gjorde det ändå. Så jag har burit böcker och böcker och böcker och filmer som en galning. Jag älskar mina böcker men skulle vilja ha ett rum bara till dom. Men nu har jag bara mina pocketböcker i mitt rum och så har jag packat ner några i kartong och några i bokhyllan som nu står i Evelins lilla hall.

Sen mitt i all möblering så skulle jag iväg och jobba i tre timmar oxå. Hur lugnt som helst men det var iallafall tre timmar med 100% och det tackar man ju inte nej till. Sen hem och laga mat och diska och mera flytt av böcker. Linda, min bästa Linda, ringde mitt i all röra och och ville hälsa på. Fick tyvärr lov att säga nej till henne. Hon hade inte kunnat komma in i lägenheten bland alla grejer. Nu ser det lite bättre ut men än är det mycket kvar.

Registrerade mig på E-kontakt igår oxå. Satte in bilder och hela skiten. Det var gratis i tre dagar så jag kan ju ge det en chans tänkte jag. Fick ett mejl och glad blev jag. Men så stod det:"Ska vi träffas" Ehh..va...träffa nån så fort. Nätack säger jag. Sen fick jag ett mejl från en annan. En flört. Så jag svarade "Hej hej" och då skrev han:"Jag ska bara kolla klart på fyran sen kan jag ringa dig" Men hallååå alltså, så desperat är jag inte... Jaja, i tre dagar kan jag väl vara med men jag tänker då inte träffa eller prata med nån i telefon efter ett eller två mejl.

Ungarna tyckte det var jättekul igår att kolla in alla karlar som fanns med. Evelin var med och spanade på snyggingar medans Lovisa skrattade åt alla som var mindre vackra.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha,... ja det gick fort får jag säga,.... men det är bra att du bromsar in lite,... =)

LiNdA sa...

haha.. ja du ser, ibland går det undan :o)
å du.. vill du ha fika sällskap någongång, så kan du ju alltid höra av dig..
annars är det inte så lätt å få fika sällskap, :oP haha

Anonym sa...

Det finns normala också! Jag lovar! Du får väl skicka en flört till nån hetvägg! :)

Livet i träsket sa...

Världen är bra liten, eller så är det så att alla känner till någon från Delsbo...jag har samma dilemma med alla mina böcker. Nu är alla nedpackade i kartonger för de får helt enkelt inte plats.