tisdag 7 augusti 2007

Pia har en som jag vill ha

"Hej Pia, äntligen är du tillbaka på jobbet"
"Hej Malin, jag har tänkt på dig hela min semester nästan"
"Har du det?"
"Ja, vi har en tam skata hemma"

Pia och hennes man har alltså fått en tam skata av ett par som inte kunde ha kvar den. Pia är rätt trött på skatan redan. Skatar har pillat sönder hennes dynor till utestolarna. Och i dynorna gömmer hon saker. Bland annat så brukar hon ta fimpar. Pilla bort cigarettpappret och spara filtret. Sen gömmer hon det i dynorna och fyller igen med löv och gräs och allt möjligt.

Just nu var skatan hos Pias granne och hjälpte han att måla. Så skatan har röda läppar för hon är och lägger sig i hela tiden. Pillar och fixar och bär och håller på. Pia trodde att skatan skulle vilja vara mer och mer med dom vilda skatorna men Pias skata sitter helst på axeln och ska med överallt.

Pia stod och beklagade sig och jag stod och sa "Åh, va gulligt" "Är det sant, va sött"

3 kommentarer:

LiNdA sa...

häftigt..
du får åka upp till Pia å hälsa på nu då :o)

Kanelbullen sa...

Vad gulligt! Så rar som du är hittar du nog snart en liten skata. Jag tror djur dras till sånna som tycker om dom.

Puss min unge.

nisse sa...

Haha ja det skulle väl vara bra, med en katt, en skata och tre ödlor. :P