torsdag 2 augusti 2007

Snåltant och Fredrik

Kom en gammal tant idag som jag inte sett på flera månader.

"Har du suttit i kassan hela jäkla sommaren?"
"Nä, jag har haft semester oxå"
"Har du fått fast jobb nu då?"
"Nej, höst får jag jobba när dom ringer och behöver folk"
"Är du arbetslös annars alltså?"
"Ja, det är jag"
"Får du det för Fredrik då? Du vet vilken Fredrik jag menar?!"
"Nä, jag får väl inte det men än så länge klarar jag mig. Är ju här rätt mycket iaf"
"Det var väl ett jävla sattyg att folk fick dit dom där jävlarna"
"Ja, jag kan bara hålla med dig" sa jag och log.

Det här är en tant som är supersnål och väldigt otrevlig och jag kunde då aldrig tro att hon visste att jag inte haft fast jobb. Men hon kanske känner att jag på nåt sjukt underligt otroligt vis faktiskt tycker att tanten är okej.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kan inte annat än hålla med både dig och tanten. Ett jävla sattyg!