fredag 31 augusti 2007

Dålig dag som slutade bra

Varit en superjobbig dag på jobbet. Det har varit lite för mycket nu på sista tiden med allt möjligt. Det här sista nu var nog droppen. Och dessutom ska jag ha mens. Satt på toa flera gånger idag och var så nära att börja storgrina. En gång så började tårarna att trilla men jag lyckades stoppa det. Hade jag börjat ordentligt hade jag inte kunnat sluta. Så det var bara att bita ihop och gå ut till kassan igen. Bra att man kan sitta i kassan iaf när man mår skit. Då är det bara att sätta på sig jobbarmasken och se glad ut. Många av mina stammisar märkte garanterat hur det var med mig för det var väldigt lite med råa skämt idag. Det är ju väldigt mycket råa skämt i vanliga fall mellan mig och mina kunder. Jag har tänkt ofta hur det skulle bli om det stod nån hög ica-gubbe i kön när jag och mina gubbar sätter igång. Men för hoppningsvis så ser dom hur hjärtlig tonen är mellan oss oxå.

Men nu känns allt mycket mycket bättre. Vi har käkat middag alla tre och så har vi käkat chips alla tre. Ingen som inte käkat nåt eller som har käka lite. Alla åt ordentligt.

Hade en diskussion med Linda på jobbet. Tur att det var med Linda. Vi kan diskutera och fast vi tycker totalt olika så accepterar vi vad den andra tycker. Det är ju alltid bra!

Kolla förresten Lindas kommentar på mitt inlägg. Det är ju en smart idé men så fruktansvärt att det kanske skulle kunna bli nödvändigt att man kanske ska köpa varsin till ungarna. Vill vi verkligen att ungarna ska behöva växa upp i den här skiten? Att en tjej ska vara rädd jämt för att bli våldtagen och sen inte bli trodd. Vilken sjukvärld alltså!

Linus kom hem idag. Snuvig som fan. Tänk att hon alltid ska bli sjuk när hon kommer till Bollnäs. Tror hon är allergisk mot det stället nästan. Synd eftersom hon trivs så där uppe Haha! Nästa vecka ska hon inte dit nåt. Då ska hon passa Nalle när Petter och Anette åker till Italien(tror jag det var). Så hon gör en mjukstart på skolan. Skönt var det att få hem henne iaf. Längtade efter henne så mycket igår kväll.

Wilma var ute en liten stund idag men så såg hon kisskatten som kissar lukt över allt. Det är tur att hon inte fattar att det är han som sprider godislukt över hallonbuskarna. Hade hon vetat det hade hon säkert fjantat efter honom som en hormonstinn tonårsbrud efter nån pojkidol. Men nu blev hon rädd och ville in Haha!

3 kommentarer:

dentatuerademamman.com sa...

Jag följde din länkning in till Aftonbladet och Hagamannen, det var ju helt sjukt och jag hopas föräldrana till de må överklass ynglen får veta vad barnen gör. Jag skulle verkligen vilja veta om mitt barn gör något dumt, vi har nolltolerans på sånt. Att hon blir förkyld i Bollnäs, beror nog bara på den ovanligt friska luften :) Jag ska till syrran i Falun på måndag för att fixa bilen i Rättvik på tisdag. Jag hoppas du får en bättre dag i dag och slipper vara ledsen på toaletten

Kanelbullen sa...

Puss på dig och attans att du inte kunde äta kräftor med oss i kväll. Bajs också!!! Men jag har ett paket till i frysen. Bra va?

Pussa på "ongorna" från mig!

LiNdA sa...

på jobbet blir man duktig att dra på sig "glada fejset" fast man eg mår riktigt jävla skitdåligt..
men det är jobbigt oxå, att bita ihop en hel dag å se glad ut, när hela kroppen bara vill bryta ihop.

å klart vi ska kunna diskutera saker å tycka olika, hur vore det om alla tyckte lika :o)