torsdag 16 augusti 2007

Barnledig och avlopp och mys

Igår var jag och djuren helt själva hemma. Evelin är ju i Karlstad och Lovisa tog moppen och Kalle(Karolina) och åkte till Månsta. Det var rätt så konstigt att vara helt själv faktiskt. Skönt men konstigt, eller det var inte så jätteskönt faktiskt. Det var tomt! Är ju van nu att ha båda här hemma och sen bli helt själv en helkväll.

Så jag rensade avloppet i handfatet. Det var inte alls trevligt, nån hade nämligen petat ner en topps i röret och där hade det fastnat en massa hår- och hud- och tvättmedel- och sköljmedel- och tvålrester. Det luktade fan! OM det inte ligger nåt i röret så fastnar inget alls, då sköljer tvättmaskinsvattnet bort det allt. Då är det ett självrensande avlopp.

Sen plockade jag lite och så gosade jag mycket med min älskade lilla katt. När jag kommer hem på dagarna så vill hon inte leka alls. Hon vill bara mysa och gosa i en massa flera timmar.

Inga kommentarer: