måndag 13 augusti 2007

GulFulSkor


Ja, sorligt men sant. Jag har blivit en tant. En sån där som köper falska prylar för jag är så snål att köpa äkta. En sån där tant som tror att hon är hipp med innegrejer.

Nä, så är det faktiskt inte. Men mina älskade gympadojor är totalt paj. Jag har provat med andra skor; Matildas sommarsandaler vilket ledde till att jag fick jätteont i fötterna och så mina nya fina älskade converse men dom var så platta att jag fick ont i höfterna. Och dessutom som har jag haft sendrag i vaderna två nätter i rad och trott att jag skulle få amputera benen. Förstår pappa och Evelin och Lovisa och Carina totalt nu!

Och eftersom jag är totalt urfattig nu, inte ett endaste öre och så gott som renrensat på mina sparkonton så blev det ett par falska Foppatofflor. Jag tänkte att om jag nu måste ha ett par såna så måste dom vara svarta. Men det fanns inga på vuxenavdelningen synd nog och eftersom jag ska ha strumpor i skorna när jag jobbar så kunde jag inte ha ett par 35or. Så då tog jag ett par gula och verkligen jättefula! Men men dom får duga tills jag har råd att köpa sköna gympadojor igen.

Måste tillägga oxå jag måste ju tala om att mina gulfulskor verkligen är sköna, dom är lika sköna som alla säger och det känns ju bra att ha dom på jobbet då.

Men...jag kommer aldrig komma ifrån att jag verkligen tycker att dom är skitfula!!!

4 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Neeeej, du skulle ju vara med i min och Jeanettes klubb. VVF= våga vägra foppa! Fast jag tror att hon också snart faller för dom. Men icke jag. Lovisas gamla är utmärkta för mig!

Puss!

Anonym sa...

En del sätter i små märken i sina "foppatofflor" du skulle kunna trä garn i olika färger genom hålen och skapa ett nytt mode. Vem vet de kanske blir en storsäljare och så blir du skitrk :)

LiNdA sa...

d må vara fula..
mina är ju ljusblå,
men d är faktiskt sköna att gå omkring med på jobbet.

Anonym sa...

Jag har hellre sendrag än ett par foppadojor :-)