lördag 25 augusti 2007

Våran tjuv

Just nu har jag en katt bakom mig i stolen. En katt som faktiskt skäms. Jag hörde nåt konstigt ljud i köket för ett tag sen. Nåt jag inte hört förut men det lät bekant på nåt vis. Kom då på att Lovisa lagt ut räkor på en tidning för att tinas. Gick ut i köket och på kökssoffan satt Wilma och hade mycket riktigt stulit en räka. Hon kollade på mig och snabbt som fan tog hon räkan och hoppade ner på golvet. Jag kastade mig fram och hon rev mig! Jag blev rätt paff men satte dit handen igen för att ta ur räkan ur hennes mun. Då morrade hon som fan och rev mig igen! Men då tog jag räkan ändå. Om blickar kunnat döda så hade jag varit stendö nu. Men jag sa åt henne att hon var dum. Då kom hon fram och började stryka sig mot mina ben och korrade. Då skalade jag räkan och gav henne. Sen gick jag och satte mig vid datorn igen och då kom hon efter och jamade och hoppade upp bakom mig och la sig.

Undra om det lixom sitter i henne att hon kanske har mått dåligt i sitt första hem och att hon sen kom på katthem. Hon har ju stulit några gånger förut och dom gångerna jag kommit på henne har hon morrat ordentligt.

1 kommentar:

dentatuerademamman.com sa...

Jag är skiträdd för katter, läser man sånt där så kommer jag att fortsätta vara skraj :)