fredag 17 augusti 2007

Roligast just nu

Wilma håller ju på att tappa alla mjölktänder och det kliar enormt i hennes mun. Helst vill hon bita på mina händer hela dagarna men det gör lixom rätt så ont och dessutom så måste jag faktiskt jobba och sånt där annat nödvändigt. Så igår när jag åkte från jobbet så köpte jag ett torkat grisöra. Ni vet sånt som man köper till hundar.

Wilma kollade på det lite och luktade på det lite och så gick hon iväg. Okej, tänkte jag, jag slänger ut det i buskarna i morgon. Men sen i natt så var det världens liv i hallen. Wilma lekte som en galning med örat.

Nu har vi lekt i ca en timme med örat. Jag har kastat örat och Wilma har flygit fram som en galning och hoppat och överfallit det. Just nu så har hon lindat in örat i sitt älskade hushållspapper(hon har alltid en rulle som är hennes egna) och så smyger hon på örat. Kastar upp örat. Bär omkring örat en sväng för att sedan linda in det i pappret igen. Och sen smyger hon på det igen.

Förhoppningsvis så kommer hon att börja tugga lite mera på örat så slipper hon gnaga så på mig. Och då kommer förhoppningsvis hennes nu vidriga munlukt att ge sig. För just nu luktar hon faktiskt rövhåla i munnen ibland.

2 kommentarer:

nisse sa...

Jag är ändå rädd för de hårda bitar som kan bli, och som kan fastna i halsen på dom... Nä, Salle får då vara en kissemiss UTAN gris(hund, höhö)öra.

LiNdA sa...

Inte undra på att hon luktar illa ur munnen, när du låter henne bita på ett grisöra... blää!!
haha