lördag 18 augusti 2007

Gnager i mig

Läste Aftonbladet här om dagen när jag hade lunch. Fick lite ont i magen och det var trögare att käka. Jag är ju rätt så orolig över mina barns framtid. Mest har jag varit det över Lovisas eftersom jag trott att Evelin rätt så lätt kommer att få jobb. Hon har ju lixom vissa rättigheter...har jag trott.

"När du talar om frihet, vems frihet är det du talar om då? Är det din egen frihet eller dina välavlönade vänners frihet? Inte är det den funktionshindrades med små, för att inte säga obefintliga, möjligheter att ta sig in på den hårda arbetsmarknaden.

Snart finns det inga med våra diagnoser kvar på arbetsplatserna runt omkring i landet och då kommer diskrimineringen att öka något enormt, när den enda kunskap om dessa funktionshinder som människor kommer att få är från ”dokumentärer” på TV3 och Kanal 5 och inte från människor i sin egen närhet."

Läs hela artikeln som är skriven av Henrik D Ragnevi här

1 kommentar:

Kanelbullen sa...

Ack, ack, ack vad dom hinner förstöra mycket innan dom förhoppningsvis försvinner efter nästa val.