fredag 24 augusti 2007

En stor fet käftsmäll


Idag är det varmt, väldigt varmt, supervarmt. Solen har stekt hela dan. Lovisa och jag led när vi åkte till Mora. Vi hittade en parkering utan för Lindex. Där finns det inte nån skugga alls. Bilarna bli alltså superheta inuti. Så det spelar ingen roll om man vevar ner nån ruta.

Vi parkerade alltså där, och brevid oss kom den en karl i en grå liten bil. I bilen låg det ett barn i en barnstol och sov. Lovisa kommenterade "Men kolla va gulligt ungen sover". Pappan tittar på barnet. Kliver ut bilen och så låser han och går iväg. Jag och Lovisa reagerar direkt. Men så kom vi på att han skulle ju gå och hämta en parkeringsbiljett. MEN han fortsätter att gå! Och sen är han borta. Kvar i bilen ligger det sovande barnet. Fönsterrutan är nedvevad typ 3 cm.

Lovisa och jag blir helt ställda. Så vi går in på Lindex och jag talar om att dom kan väl kolla till barnet, så inget händer. Jag ångar mig nu som fan att jag inte ringde 112. Sen går jag och Lovisa och letar jeans till Lovisa. Tänker på barnet lite då och då men tänker att pappan måste ju för farao ha kommit tillbaka snabbt. När vi går till Lindex för att köpa en sak så kommer jag inte ens ihåg vem jag hade pratat med om barnet. Så jäkla arg var jag. Men tänkte fråga när jag skulle betala. Men när vi står och kollar så kommer hon jag pratat med fram och talar om att hon kollat barnet lite då och då. Pappan hade kommit efter en kvart ungefär. EN KVART!! En kvart är väldigt lång tid för ett barn i typ 1,5-2 årsåldern i en stekhet bil.

Jag har dåligt samvete som fan nu att jag inte ringde polisen. En sån människa ska fan inte ha barn. Och läser han inga tidningar heller, det stod ju fan igår eller om det var idag på aftonbladet att ett litet barn lämnats i bilen på en parkering.

Nä, en stor fet käftsmäll skulle den här pappan ha!

1 kommentar:

dentatuerademamman.com sa...

Jag läste nyss den där artikeln i Aftonbladet och blev GALEN över hur folk beter sig! Det var synd att ni inte ringde 112,det skulle ha blivit riktigt pinsamt för den pappan