lördag 18 augusti 2007

Lördagsnöje

Idag så stack Lovisa och jag till Mora först och inhandlade ödlemat till stackars hungriga Gnistra och Spraka. När vi ändå var på djuraffären så blev det även dyr-mat till Wilma(Royal Canin) och så en boll. Vi var in en vända till McDonalds oxå för jag skulle ha kaffe och då köpte Lovisa glass.

Sen blev det Borlänge igen. Vi kom fram rätt tidigt så vi var in på Rusta och kollade. Där hittade Lovisa en liten tröja och råttor och bollar till Wilma. Men jag sa att det var onödigt. Så gick vi till Kupolen en sväng och kollade. Och så hämtade vi Evelin vid bussen. Hon var så fin i håret och jag blev så varm på hjärtat när jag fick syn på min älskade unge. Sen blev det Rusta igen, varför vet jag inte men det blev så. Då köpte Lovisa tröjan till Wilma. Det var en stickad grön tröja. (Kolla in på Lovisa's blogg så finns det foto) Så nu är det inte bara Salle som har en nördtröja. Fanns även andra plagg...och det finns ju två katter till i familjen som kanske vill klä upp sig Hahaha! Jag köpte bollar och råttor till Wilma. Det är svårt att låta bli att köpa saker åt kräket faktiskt.

Sen åkte vi hem och käkade fläskfilé och klyftpotatis. Så himlans gott. Och så gick jag och Linus ut med Wilma och Lovisa var ut med sina polare. Och nu är det snart läggdax tror jag...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det blir tydligen som att få ett till barn när man skaffar katt, dvs.roligt att köpa saker till som tröja och lyxmat, boll :) Våran katt frösvann när vi var i Ungern (katten var hemma) så nu har vi bara Lasse sköldpadda.

Anonym sa...

Bli inte ugen på att skaffa en mullvad som husdjur nu :D