lördag 18 augusti 2007

Bra bok


I morse läste jag Mossvikenfruar av Emma Hamberg igen. Jag tycker så mycket om den boken. Har läst den förut men jag gillar den så jag läser gärna den igen. Nu tänkte jag att det var bäst att läsa den igen för den ska ju tydligen bli film. Och snart kommer det väl en massa trailers på tv och då får man ju se personerna i boken.

Jag hatar när bra böcker blir film. Hela mitt personregister på folks utseende och klädstil försvinner lixom.

Den här boken är en av dom få böcker som jag faktiskt storgrinar när jag läser. Vet inte varför eller jo, jag gör nog det. Men det är en gladbok. Man blir glad och man får hopp på nåt vis när man läser den.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Aha, du blir alltså rörd til tårar av lite romantik. Jag har också läst den, undrar vem som ska spela huvudrollen?

Kanelbullen sa...

Jag blir såå tirriterad när det inte stämmer liksom. Som i Läckbergs nu. Inte ser Erika ut så där. Den filmen ska jag inte se. Fast den var visst en TV-serie. Hmm...ja då tittar jag kanske. Fast Ewa Carlsson, ja jag vet inte.
Kram.