onsdag 28 mars 2007

Tvångsgifte?

Samtal mellan mig och en tant(OBS ej senil eller det minsta virrig):

"Du, skulle inte du kunna ta hand om min son föresten?"
"Ehh, nä vaddå?"
"Ja, han som bor i samma hus som dig"
"Nä, men..."
"Nähä, så han duger inte åt dig alltså?"
"Men...ehh..."
"Jaha, ja då vet jag iallafall"
"Nä, men jag ska nog vara singel. Jag har lixom varit det så länge och så du vet..."
"Ja, nu har jag iallafall frågat"

Vad säger man? Vad skulle jag ha sagt? Jag vill verkligen INTE ta hand om hennes son Haha!!

5 kommentarer:

LiNdA sa...

hahaha...
jadu, vad säger man??
Inte alla dagar man får ett sånt erbjudande ;o)

Anonym sa...

Hoppsan,... lite kräsen tror jag,... ha ha haaaa

Anonym sa...

Kan han inte ta hand om sig själv är det väl inget att ha...

Anonym sa...

men tänk vilket erbjudande, du fick ju en treeeevlig svärmor på köpet. Hon skulle säkert kunna hjälpa dig både att möblera om och se till att du städat.
Fast det kanske inte handlade om en vuxen man? Hon kanske ville ge bort sin vrånga lilla unge :)

Anonym sa...

Men Bästa Gu´barn, Puh, vad skönt att Du inte är desperat!! Visst är det skönt att vara singel, ingen som klagar, surar, bestämmer, gnäller, snarkar, klagar på maten, gnäller över hur Du kör bil....
Ack vad jag njuter... i så fall får det bli särbo, men näääää...
Ha en SKÖN helg o krama Flickorna. Pussar